Sunday 1 September 2013

Ovocná ryža


Rýchla, chutná miestami aj opitá :))
Keď sa mi zvýši šťava z kompótu.

Potrebujeme:
  • 1/2 hrnčeka ryža
  • 1-1/2 hrnčeka voda
  • trocha soľ
  • 200 ml šťava z mandarinkoveho kompotu
  • podľa chuti/4 lyžičky cukor trstinový/kryštálový
  • 1 kus mandarinka
Postup:
Ryžu som si troška osmahla na sucho do sklovita:)


Potom som ju zaliala vodou a varila takých 10-12 minut kým nebola viac než polomäkká a všetká voda sa neodparila:)


Keď už bola voda odparená pridala som mandarinkovu šťavu


Varila som ,dusila som až kým sa taktiež všetka šťava neodparila pridalasom cukor podľa chuti:)


Zatiaľ čo sa odparovala šťava nakrájala som si mandarinku nakrájala a potom všetko spolu premiešala


Môžme dochutiť vodkou....no ja alkoholu niejako neholdujem takže pre mna bez:).....
len mandarinkova ryža a mala som mandarinkovu vodku :) tak som vyskúšala:) 
Taktiež môžme poliať javorovým sirupom. Dlžka príprav závisi aj od typu ryže:)

No comments:

Post a Comment