Wednesday 11 September 2013

Cesnakové šampiňóny


Skvelá rýchla pochúťka.Aj ako pohostenie pre hostí.

Potrebujeme:

  • 250 g čerstvých šampiňónov
  • 2 lyžice olivový olej
  • 3-4 strúčiky cesnak
  • šťava z 1/2 citróna
  • čerstvá petržlenová vňať
  • soľ
  • mleté čierne korenie

Postup:
Šampiňóny očistíme a nakrájame na kúsky.



Vo veľkej panvici rozpálime olej.Pridáme huby a krátko opražíme.
Keď šampiňóny začnú hnednúť, pridáme k nim nasekaný cesnak.
Dobre premiešame,osolíme, okoreníme,pokvapkáme citrónovou šťavou a posypeme posekanou petržlenovou vňaťou.




Podávame s pečivom najlepšie s bielou francúzkou bagetou.




Alebo:




Mala som doma veľmi veľa cukiet tak som ich s touto zmesou zapiekla.

Potrebujeme:

  • cuketa 
  • syr na posypanie
  • bielko nemusí byť

Cukety ošúpeme, rozkrojíme na polovicu
Lyžicou vydlabeme vnútro asi tak 1 cm od kraja.




Plech pomažeme olejom do každého kúska cukety vložíme plnku
(mala som v chladničke bielka ktoré som už nepotrebovala tak som použila)
Dáme zapiecť na 190° C  asi 20-25 minút alebo podľa potreby.






Po vybratí cukety posypeme  nastrúhaným syrom.
Misu vrátime späť do rúry, kým sa neroztečie syr.






No comments:

Post a Comment