Monday 7 July 2014

Čerešňový džem



Recept od tety ywett:),výborný:)

Potrebujeme:

  1 kg čerešne odkôstkované
     220 g cukor kryštálový
     z 1 citróna šťava citrónová

Postup:
Každý si môže množstvo cukru upraviť podľa svojej chuti a podľa toho, aké je sladké ovocie.
 Niekto dáva na 1kg odkôstkovaných čerešní 500-750g cukru, pre dlhšiu spotrebu, ja som dala 220g cukru a skoro všetky džemy držím v
chladničke, takže zatiaľ sa mi nestalo, že by sa mi pokazili. Čerešne umyjeme, odstopkujeme a odkôstkujeme.
 Polovicu som rozmixovala ponorným mixérom a druhú polovicu som nechala tak (aby boli v džeme kúsky ovocia)
V hrnci so širším dnom, čerešne povaríme 7 minút a pridáme cukor.
 Z citróna vyžmýkame šťavu, vlejeme a povaríme ďalších 20-25 min
Ak chcete aby bol hustejší, tak varte dlhšie.
 Ja zvyknem vyskúšať na tanieriku hustotu džemu. Na malý schladený tanierik dám lyžičku džemu a ak po ochladení stuhne, je hotový.
Uvarený a ešte horúci džem, nalejeme do čistých umytých pohárov, uzatvorime a otočíme hore dnom a necháme 10minút stáť na viečku.



No comments:

Post a Comment