Sunday 1 September 2013

Najlepší chlieb


Tento chlebík pochádza z kuchyne tety cistinky ktorej sa chcem srdečne poďakovať za tento recept!
Doma veľmi biele pečivo nejeme teda vôbec ho nejeme ale keď som uvidela tento chlebík a odozvy k nemu povedala som si že ho vyskúšam no a potom čo som ho vyskúšala som poslala k vode všetko iné pečivo:)

Akurát som nahradila zmes za rascu:) a pridala trocha vody:)

Potrebujeme:

  • 600 g hladka muka
  • 2 g sušene droždie
  • 460 voda
  • 20 g soľ
  • rasca
  • štipka cukor

14 porcií
200 minút
Príprava:
20-30 minút na 200 °C

Postup:
Do veľkej misky som napísala múku a ostatné suché prísady, premiešala a priliala studenú vodu. 
Varechou som párkrát premiešala, aby sa všetko spojilo ak ešte stále máte málo vody prilejte hlavná vec aby sa všetko pekne spojilo.


Misku uzatvoríme buď fóliou alebo ja som mala misku s vrchnákom tak som to len prikryla.
Misku s cestom vložíme do vypnutej rúry (lebo tam je stabilná teplota) a nechala od asi 23:00 do rána 7:00 kysnúť.
Ráno som misku vybrala s cetom a uvidela krásne podkysnuté cesto :)


Vysypala som ho na pomúčenú dosku .


Cesto na pomučenej doske par krát premiesime aby sa obalilo v múke.


Do zapekacej nádoby (pretože som nemala nič vhodnejšie,oválne) som si vystlala utierku a pomúčila ju. 


Cesto som potom opatrne preniesla na utierku. bochník trocha pomúčila a zakryla druhou utierkou. 


Vložila naspäť do vypnutej rúry na jeden a pol hodiny dokysnúť.
Tu je po hodine a pol:)


Potom som zapekaciu nádobu vybrala na dosku a rúru zapla na 230 stupňov. 
Mriežka má byť na najnižšej priečke v rúre a vložíla do nej na pol hodiny nahriať druhá zapekaciu nádobu aj s prikrývkou.



Po pol hodine som zapekaciu nádobu vyberala , cesto som vyklopila z jednej zapekacej nádoby do druhej 
(ked ho chcete pekne upraviť dávajte si pozor aby ste sa nepopálili) Prikryla som vrchnákom a vložila do rúry.
Piekla som pol hodiny. Po pol hodine som nádobu vybrala a odkryla z obyčajného cesta bol zrazu chlebík.


Odkrytú nádobu s chlebíkom som dala ešte na 20 minút naspäť aby sa vytvorila krásna chrumkava kôrka . 


Po upečení som hned chlebík vybrala oprášila od múky a preložila na mriežku na ktorej sa odparoval aj zo spodu.



Krájať až po vychladnutí!

No comments:

Post a Comment