Friday 13 September 2013

Biely korpus


Tento korpus je úplne skvelý najlepčí.
Pridávam aj recept na trasenú trotu ktorú snáď každý veľmi dobre pozná.

Potrebujeme:


  • 120 +30 g kakao alebo muka (podľa toho či chceme kakaový alebo biely)
  • 150 g kryštálový cukor
  • 5 vajec
  • 5 lyžíc olej
  • soľ

Postup:
Bielka vyšľaháme so štipkou soli do tuha.


Žĺtka vyšľaháme s cukrom a postupne pridávame olej.



Potom pridáme múku a zľahka zamiešame nešľaháme!
Nakoniec zľahka vmiešame sneh z bielkov.



Vlejeme do vymastenej a múkou vysypanej formy(ja som použila 26 cm)



Pečieme cca 20-25 minút pri 180 stupňov.
Po vybratí buď necháme nerozrezané alebo ihneď rozrežeme a necháme úplne vychladnúť.









 Kakaový:





Créme olé:
Potrebujeme:

  • 400 ml smotana na šľahanie
  • 2 mandarínkové kompóty (malé)
  • 2 vanilkové pudingy créme olé

Postup:
Pripravíme si suroviny.


Smotanu,kompóty a pudingy vysypeme(vylejeme do miskyja som si mandarinky trošku rozpolila) a pevne nádobu uzatvoríme.


Prikrytú  misku chytíme z oboch strán do rúk a trasieme asi 2 minúty(makačka). Ale stojí za to.



Natrieme prvý korpus priložíme druhý  a ten znova natrieme a môžme podávať.





Najlepšie chutí po niekoľkých hodinách keď sa korpus navlhčí(zmäkne) ak ale potrebujeme super rýchlo skúste pokvapkať rumom.








Cream ole ale kokosový som požila aj v jednom recepte kde som polovicu zmiešala s kakaom a už len vrstvila do pohára spolu s višňovým sirupom a vaječným likérom:)







No comments:

Post a Comment