Wednesday 11 September 2013

Biskupský chlebík


Ďalší v poradí z tradičných slovenských vianočných cukroviniek.
Nenáročný na prípravu,rýchli a veľmi chutný veď posúďte sami.

Potrebujeme:


  • 300 g múka polohrubá
  • 250 g margarín
  • 6 kusov vajce
  • 250 g cukor práškový
  • 1 balíček prášok kypriaci
  • ovocie sušené
  • orechy posekané
  • čokoláda posekaná
  • pomaranč
  • citrón

Postup:
Bielka a žĺtka si oddelíme.
Bielka vyšľaháme na tuhý sneh. 


Polovicu cukru pridáme k žĺtkam a druhú polovicu k margarínu.
Poriadne vymiešame.
Žĺtky tiež vymiešame s cukrom do hladka.



Do múky prisypeme prášok do pečiva. 
Do snehu postupne pridáme žĺtkovú zmes, margarínovú zmes, múku s práškom do pečiva, a kandizované ovocie s orechmi.
Postrúhame kôru z citróna, a z pomaranča.
Všetko spolu dobre premiešame.








Cesto vylejeme do polovice až 3/4 vymastenej a múkou vysypanej formy na biskupský chlebíček a pečieme 45 minút na 180 stupňov.
(Záleží aj na veľkosti bielkov keď som ho robila prvý krát zo šiestich vajec mi vyšlo presne do 1 formy keď som robila po druhý krát vyšlo mi na 2 formy a keď som ho robila naposledy vyšlo mi na 1 formu a 2 malé bábovky.)



Hotový koláč môžeme ozdobiť šľahačkou a ovocím.

Alebo urobíme čokoládovú polevu a keď chlebík trocha vychladne polejeme ho ňou.

No comments:

Post a Comment