Wednesday 11 September 2013

Mäkké vianočné medovníčky


Vianoce bez perníčkov/medovníčkov? No to určite nie!
Ponúkam vám jeden z odskúšaných receptov ktorý som našla na internete.

Potrebujeme:


  • 500 g múka hladká
  • 190 g cukor práškový
  • 3 ks vajcia
  • 1 čl škorica
  • 1 čl korenie perníkové
  • 1 čl sóda bicarbóna
  • 125 g maslo
  • 125 g med
  • 1 ks na potretie vajce

Postup:
Najskôr múku s práškovým cukrom preosejem, pridám maslo pridám ostatné suroviny a všetko spolu zmiesime.


Vypracované cesto necháme 1-2 hodinky v chladničke.



Stuhnuté cesto rozdelíme aby sa nám ľahšie rozvaľkovalo.
Cesto vyvaľkáme na cca 5 mm hrúbku.




Formičkou povykrajujem a ukladáme na plech vyložený papierom na pečenie. Rúru som si predhriala na 170 - 180 stupňov medovníčky natierame rozšľahaným vajíčkom(celým).
Pečiem asi 10 minút ale strážte si ich aby náhodou neprihoreli(podľa veľkosti a hrúbky) .



 Takto vyzerali tie moje po vybratí.Rozvoniavali po celom okolí:)


A ako je známe perníky sa ozdobujú ja som sa pokúšala ozdobovať(bielok,cukor práškový a citrónová šťava)no nato ja zatiaľ nemám nervy.

No comments:

Post a Comment