Wednesday 11 September 2013

Suchý kokosový zákusok so žltkovou polevou.


Koláčik môjho detstva.
Strašne často ho robievala mamkina kamarátka a tak som si zaspomínala.

Potrebujeme:


  • 350 g Hladká múka
  • 250 g palmarín
  • 250 g práškový cukor
  • 2 kusy žĺtka
  • 1 balíček Vanilkový cukor
  • 1 lyžička Sóda bicarbona
  • 3 lyžice kakao
  • 1 kus bielok
  • pol lyžičky Prášok do pečiva
Plnka:
  • 6 kusov Bielky
  • 200 g Práškový cukor
  • 200 g kokos
  • 1 balíček vanilkový cukor
Poleva:
  • 6-8 kusov žĺtka
  • 200-280 g práškový cukor

Postup:
Všetky suroviny si zmiešame v miske.V miske dobre vypracujeme.Majte trpezlivosť je to troška na dlhšie.
Potom ho dáme na dosku a ešte troška premiesime.







Cesto rozdelíme na 2 časti a rozvaľkáme.
Polovičku cesta prenesieme pomocou valčeka na vymastený a múkou vysypaný plech.





Cesto dáme aj na boky aby sa plnka neprilepila.



Môj typ dajte si na spodné cesto trocha džemu alebo lekváru bude to aj krajšie vyzerať aj chutiť ja som na to tentokrát zabudla(ale ja som si ho tam dala samostatne neskôr).

Urobíme si plnku:
Z bielkov vyšľaháme tuhý sneh do ktorého postupne zašľahávame cukor.
Do vyšľahaného snehu postupne primiešme kokos a vanilkový cukor.


Plnku nanesieme na cesto ktoré už máme v plechu.


Na to znova prenesieme cesto.




Cesto popicháme vidličkou a dáme upiecť pri 180-200 stupňov asi 35 minút.



Kým sa pečie pripravíme si žĺtkovú polevu ktorú nanesieme na horúci koláč.







Necháme vychladnúť stuhnúť a môžme krájať , buď väčšie alebo menšie kúsky.


No comments:

Post a Comment