Wednesday 2 October 2013

Klasické čokoládové pralinky


Základne pridávať môžte čokoľvek podľa svojej chuti.
Sú rýchle síce najlepšie ak postoja cez noc ale aj hneď sa dajú konzumovať.
S istotou môžem povedať že sa vyrovnajú aj tým z obchodov.

Potrebujeme na 15-18 kúskov(400 g):

150 ml smotany na šľahanie
250 g jemne nasekanej horkej čokolády
25 g nakrájaného masla
2 lyžice destilátu
(ja som si zvolila brandy a griotku hmotu som rozdelila na polovicu a tak som pridala lyžicu brandy a do druhej polovice 2 lyžice griotky )
Kakaový prášok na obaľovanie.

V malom hrnci si prevaríme smotanu,odstavíme a pridáme čokoládu s maslom.Necháme rozpustiť a nahladko vymiešame.



Pridáme likér a necháme vychladnúť.(najlepšie cez noc).



Na väčší tanier nasypeme kakao.
Lyžicou odkrajujeme kúsky hmoty a v dlani formujeme guličky ktoré obaľujeme v kakaovom prášku.
(robiť môžme aj rôzne iné tvary.)


Pralinky môžme uložiť do papierových košíčkou alebo ich navrstviť na misu či tanier.
Uskladňujeme na chladnom mieste vydržia až 2 dni.

Do základu môžme pridávať oriešky,kandizovaný zázvor,rôzne druhy likérov a destilátov, kávu typu espresso a podobne.
Ja som si ich máčala do griotky:)



No comments:

Post a Comment