Friday 13 September 2013

Trdelníčky


Najznámejšie sú slovenské skalické trdelníky, ale tieto sú moje mini:)

Potrebujeme:


  • 1 kg múka hladká
  • 4 ks žĺtok
  • 250 g Hera
  • 2 ks (na potretie) bielok
  • 1 balíček prášok do pečiva
  • 1 téglik smotana na šľahanie
  • podľa potreby mlieko
  • na potretie formičiek tuk
Posýpka:
  • 150 g orechy vlašské
  • 150 g cukor kryštálový
  • 1 balíček cukor vanilkový
  • 4 lyžičky škorica mletá

Postup:
Múku preosejeme spolu s práškom do pečiva do väčšej misy.
Pridáme žĺtky,tuk,smotanu a podľa potreby mlieko, vymiesime hladké a pružné cesto.Preložíme ho na pomúčenú dosku a rozvaľkáme.






Vyvaľkané cesto nakrájame na pásy široké asi 2 cm (ja som spojila dva pásy aby to bolo dlhšie tak odporúčam jeden dlhší lebo je to robota ale da sa to zvladnuť)



Vlašské orechy nahrubo nasekáme, zmiešame s oboma druhmi cukru a so škoricou.



Pásy cesta namotáme na tukom namastené rúrky na pečenie. Trdelníčky potrieme mierne rozšľahanými bielkami. Posypeme zmesou.



Preložíme na plech vystlaný papierom na pečenie (ja som mala trubičky ktoré stáli tak to bolo jednoduchšie ale aj tak som ich dala na papier na pečenie pretože by sa rurky až príliš nahriali. Vo vyhriatej rúre upečieme do zlatista.



Po upečení ich necháme úplne vychladnúť až potom stiahneme z rúrok.

Takto vyzerá z vnútra:


Keďže som mala iba 3 rúrky postup som zopakovala 4x a potom sa mi už nechcelo,tak som to vyriešila takto.Spomienka na moje osie hniezda. Cesto som rozvaľkala potrela maslom, kakaom a posypala cukrom
Zrolovala som to potrela bielkom posypala zmesou a nakrájala




Experiment dopadol takto:


No comments:

Post a Comment