Sunday 15 September 2013

Roláda plná vášne

Veľmi chutný opakovaný veľa krát pretože som si nikdy neprečítala poriadne postup :) A tak som zaimprovizovala a spravila podľa seba:)


Veľmi chutná a zdravá roláda.
Použiť môžme jemný ale aj trocha hrudkovitý tvaroh v tom prípade dáme na chvíľu zmraziť.
Chutí podobne ako kinder mliečny rez.

Potrebujeme:

Roláda:
6 vajec alebo 5 veľkých
6 lyžíc cukru krupice
3 lyžice hladká múka
3 lyžice kakao
1 lyžica prášok do pečiva


Na krém:

350 ml mlieko
3 lyžice cukor práškový
1 baík vanilkový puding
250 g tvaroh jemný alebo hrudkovitý

Potrebujeme:

Bielka oddelíme od žĺtkov.
Žĺtky vyšľaháme s cukrom do peny.
Hladkú múku preosejeme do misky spolu s kakaom a práškom do pečiva.
Dôkladne premiešame.





Z bielkov vyšľaháme tuhý sneh.
Sneh vareškou jemne vmiešame do pripraveného cesta.




Na plech vyložený papierom na pečenie a rozotrieme ho v asi 1 cm vrstve.
(Potrebovala som dezert pre 2 osoby tak som ho naliala do plechu a urobila hrubšiu piškótu teda som piekla asi 15 minút.)



Plech dáme do trúby,predhriatej na 180 stupňov a pečieme asi 8-10 minút.(tenšie cesto)
Upečený plát vyberieme z plechu prikryjeme utierkou a zrolujeme ,necháme vychladnúť.
(zrolujeme na výšku nie na šírku)





Do mlieka zašľaháme pudingový prášok a cukor.
Po zchladnutí vmiešame do pudingu tvaroh.



Vychladnutý a rozbalený plát nakrájame na pruhy asi 4 cm široké.Potrieme ich krémom a jednotlivé pláty postupne rolujeme za sebou do špiráli.
( Jednu špirálu zabalíme a druhý plát natrieme taktiež krémom a zrolujeme jednu do druhej.)Záleží na nás akú hrubú roládu chceme.



Vzniknutý zákusok necháme uležať asi 2 hodiny.Podávame ľahko poprášený kakaom.


Kivi roláda:

A tu bol môj prvý nepodarok kde som roládu stočila na šírku a tak mi vznikli úplne mini roládky do ktorých som vyšľahala rastlinnú šľahačku a prišľahala kivi džem do prostriedku som dala nakrájané kivi a zrolovala.
Potom už len nakrájala a bolo:)







No comments:

Post a Comment