Saturday 5 October 2013

Cviklové brownies

Keďže sme mali doma veľa cvikle musela som niečo vymyslieť a tak šup šup na internet:)
Niečo neskutočné!
Odporúčam.

Potrebujeme:

500 g surovej cvikle/ cca 400 g po uvarení

100 g masla

200 g kvalitnej čokolády

3 vajíčka

250 g trstinového cukru

100 g hladkej múky

25 g kakaa holandské


Na polevu:

70 g práškového cukru

2 PL šťavy z cvikle

Postup:


Suroviny vystačia na plech s priemerom cca 20 x 30 cm .

Cviklu ošúpeme, nakrájame ma malé kúsky a varíme vo vode do zmäknutia.
Zcedíme a ak nemáme cviklovú šťavu, necháme si časť vody, v ktorej sa cvikla varila na polevu.



Pripravíme si všetky suroviny.
Cviklu vložíme do mixéru spolu s nalámanou čokoládou a maslom a poriadne rozmixujeme.
Teplo z uvarenej cvikle krásne rozpustí maslo aj čokoládu. 




Potom si vyšľaháme vajíčka s cukrom tak aby zmes vytvorila .skoro penu.
Do vyšľahaných vajíčok opatrne primiešame cviklovo-čokoládovú zmes a na záver zapracujeme múku a kakao. 





Cesto potom vylejeme do pomúčeného plechu a pečieme cca 20 minút pri 180 stupňoch.

Na polovicu som posekala oriešky.
A keďže som mala iba menší plech alebo úplne veľký spravila som aj  2 kúsky do zapekacej misky.







Na polevu si zmiešame cukor s cviklovou šťavou a vychladnutý koláč ňou  polejeme. 





Necháme stuhnúť a potom už len pokrájame na kocky .


A toto vyšlo z koncov:)

Zvýšilo sa mi trocha polevy a tak som si nakrájala jabĺčka a hrušky a pokvapkala.


Menší picknick v parku:)


No comments:

Post a Comment