Friday 1 November 2013

Banánové brownies



Výborné, banány a čokoláda! Recept som našla na MMB tak sa chcem zaň aj veľmi veľmi veľmi pekne poďakovať:)
Polevu som síce dala inú ale aj tak je výborný:)

Potrebujeme:
250g horká čokoláda
250g maslo
200g práškový cukor
 3 vajíčka
štipka soli
1 lyžička prášku do pečiva
200-250 g banány
 150g hladká múka
 100g sekané orechy

Poleva:

Smotana rastlinná
Horká čokoláda

Postup:

Maslo a čokoládu rozpustíme  vo vodnom kúpeli pri miernej teplote ,necháme trocha vychladnúť.


    Vajíčka  vyšľaháme s cukrom do peny aspoň 3-4 minúty.
    Vlažnú  čokoládu s maslom prilejeme do vyšľahaných žĺtok s cukrom a prešľaháme.




    Do vymiešanej čokoládovej hmoty pridáme preosiatu múku so štipkou soli a práškom do pečiva.
    Nakoniec  vareškou primiešame nasekané orechy a  rozmixované banány premiešame.




Pekáč na brownies som si vystlala papierom na pečenie a dávkovala do každého štvorca 1 a pol lyžice(zvýšilo sa mi aj do jednej malej zapekacej nádoby, ak nemáme
pekáč na brownies proste nalejeme do menšieho plechu a podobne.
Dáme piecť na 180 stupňov cca 35 minút záleží aj na tom aké vysoké kúsky máme.Kontrolujeme špáradlom.






Poleva:
Smotanu rastlinnú privedieme k varu pridáme do nej nalámanú horkú čokoládu a rozpustíme.
Hotové brownies už iba polejeme a necháme stuhnúť.



Čím dlhšie brownies stoja tým sú chutnejšie.
   



Polevu môžme vytvoriť aj vymiešaním smotany a kakaa(drahšia varianta ale stojí zato:)



Ďalšia možnosť je uch spraviť s mliečnou orieškovou čokoládou.
Potrieť nutellou a nejakým dobrým kyslejším džemom ozdobila som to aj lieskovoorieškovou polevou a na kôpku lekváru som dala orech.















No comments:

Post a Comment