Thursday 15 May 2014

Brnenská krútená torta


Zaujala ma a tak som ju vyskúšala:)
Výborná:)


I.cesto:

6 vajec
140 g práškový cukor
 citronová kôra
1 balíček vanilkový cukor
30 g kakao
80 g mletých orechov
70 g hrubá múka.

II.cesto:

6 vajec
140 g prákový cukor
citronová kôra
140 g hrubej múky

Plnka:
4 vajcia
200 g práškový cukor
250 g maslo
30 g kakao
50 g mleté orechy



Postup:

Cesto I:
Z bielkov si ušľaháme tuhý sneh pridáme cukor, žĺtka,citrónovú kôru, a nakoniec zmiešanú múku s kakaom a orechami a
všetko zľahka premiešame. Tortovú formu vymastíme a vysypeme múkou a dáme do nej cesto a upečieme.(na dno dávam papier na pečenie)









Plnka:

Do misky rozbijeme celé vajcia, pridáme cukor a nad parou šľaháme do zhustnutia.
Potom odstavíme a miešame, až kým nevychladne.
Maslo a kakao vymiešame, postupne pridáme uvarenú plnku a nakoniec domiešame orechy.








Cesto II:
 Vyšľaháme bielka pridáme cukor, žĺtka, citronovú kôru a nakoniec múku.
Cesto nalejeme na veľký plech vystlaný papierom na pečeie a upečieme, aby sa dalo krútiť.
upečenú a vychladnutú tortu prekrojíme napoly a obidva tortové pláty natrieme plnkou.







Cesto upečené na plechu pokrájame na pásy široké asi 3 cm a potrieme ich plnkou.


Jeden natretý pás stočíme plnkou dovnútra, položíme ho do stredu spodného natretého plátu torty a okolo neho obkrúcame ďalšie natreté pásy, kým sa neutvorí taký kruh ako je torta.




 Na takto stočené pásy položíme druhý plát torty natretý plnkou.


A už len vyzdobiť.
Poliala som čokoládou rozrobenou s cerou,olejom a maslom a boky ozdobila plátkami mandlí.





1 comment:

  1. Ďakujem za recept na brnenskú tortu ktorú som už vickrát ochutnala, ale som si nevedela predstaviť postup, ako sa vlastne torta doatane do takého dobošového tvaru.Terez som to po chopila a vyskúšam.

    ReplyDelete