Thursday 22 May 2014

Tarator

Na dovolenke v Bulharsku som ho jedla vo viacerých retauráciach a nikde mi nechutil, no každý ho spevoval tak som sa nedala a nala som
si ten môj a tu je originálny recept ktorý som našla na internete od Slovenky žijúcej s Bulharom:)


Potrebujeme:

     1 ks uhorka čerstvá očistená
     400 ml jogurt biely neochutený
     2 strúčiky cesnak
      kôpor čerstvý
      soľ
      olej olivový
      orechy posekané

Najlepší je grécky jogurt alebo Hollandia tiež biela neochutená.
Samozrejme ideálne bulharské kyslé mlieko.
Uhorku nastrúhame na hrubom struháku alebo nakrájame na drobné kocky.
Pridáme nasekaný kôpor, roztlačený cesnak, soľ, olej, dobre premiešame aby sa uhorky napojili soľou aj olejom,aby olej nevyplával na povrch. Nakoniec pridáme orechy.Celý veľký biely jogurt, a zriedime rovnakým množstvom vody.




Môžme si pridať trocha octu na zvýrazenie.





No comments:

Post a Comment