Wednesday 11 September 2013

Pečená kačica s kapustou


Mamka ju miluje ešte s lokšami alebo knedľou tak som jej ju pripravila na jej veľký deň matiek.

Potrebujeme:


  • 2300 g kačka
  • podľa potreby soľ
  • podľa chuti rasca
  • podľa potreby voda
Kapusta:
  • 1 ks kapusta červená
  • soľ
  • rasca
  • korenie čierne mleté
  • 1 väčšia cibuľa
  • olej
  • 5 PL cukor kryštálový
  • ocot
Postup:
Kačku som umyla zbavila drobov a poriadne nasolila všade z vnútra,pod krídlami .
Nechala som ju na noc v chladničke, stačí na chladnejšom mieste.


Ráno som sa zobudila(veľmi skoro) a znova som ju umyla, trocha posolila a posypala rascou dala som ju späť do pekáča.



Dala som piecť pri 200 stupňov asi 2 hodinky prikrytú.
Medzitým sem tam poprevraciame a pooblevame ju masťou ktorú vyprodukuje.



Po dvoch hodinách keď už bola mäkkšia som ju odkryla znova pooblevala poobtierala trochou mlieka a zvýšila som teplotu na 230 stupňov a dala piecť neprikrytú (odobrala som masť spod kačky)



Keď mala peknú farbu znova som otočila na druhú stranu a znova nechala piecť kým nechytila peknú farbu.
Celá príprava kačky trvala 3 a pol hodiny pekne do chrumkava.



Moja kačička vypotila toľko tuku:




Zatiaľ čo sa piekla som si pripravila kapustu
Kapustu očistíme od horných listov a nastrúhame na menšie plátky posolíme a necháme chvíľku postáť.




Cibuľku nakrájame na male kocky a orestujeme na oleji do sklovita.
Pridáme cukor za stále miešania necháme skaramelizovať.



Pridáme kapustu,rascu a korenie trocha podlejeme a necháme asi 15-20 minút variť
(neprikrývame necháme vylúčiť látky ktoré spôsobujú to že nám to môže zhorknúť)
potom dusíme až kým sa nám nevyparí prebytočná voda. Pridáme ocot podľa chuti.




Moja kačička s kapustou:



Dala som ešte skaramelizovať jablka aby to troška oživilo tanier.




A tu je Pani konzumovateľka najlepšia mamička na svete.
Tak potajomky odfotená.



Podávať môžme s: 
lokšami:
http://varecha.pravda.sk/recepty/lokse-fotorecept/38681-recept.html

alebo
knedľou:
http://varecha.pravda.sk/recepty/knedlikfotorecept/32111-recept.html





Veľlkovýroba:)





Skvelé je zmiešať si kapustu s uvarenou ryžou rýchle a výdatné jedlo.

No comments:

Post a Comment